آرمان اسلامی

معرفی انواع شبکه ها networks

شبکه های کامپیوتری به اتصال دو یا چند دستگاه (مانند کامپیوتر،ساعت‌های هوشمند،لپ‌تاپ،تلویزیون و…) که قابلیت انتقال اطلاعات بین خود را دارند..........

 معرفی انواع شبکه ها  networks   - مدرسه آنلاین دورآموز

شبکه چیست؟

شبکه های کامپیوتری به اتصال دو یا چند دستگاه (مانند کامپیوتر،ساعت‌های هوشمند،لپ‌تاپ،تلویزیون و…) که قابلیت انتقال اطلاعات بین خود را دارند، گفته می‌شود.این شبکه ها باعث بهتر شدن، ارتباطات میان کاربران شده و اجازه می‌دهد کاربران منابع خود را به اشتراک بگذارند

 اسم انگلیسی شبکه Network است. 

اسم انگلیسی ناحیه Area است.

انواع شبکه ها

  • شبکه های LAN یا Local Area Network:شبکه LAN یا Local Area Connection یک ،-شبکه محلی- می باشد. شبکه (LAN) یک سیستم ارتباطی  با سرعت بالاست که برای اتصال کامپیوتر ها و دیگر تجهیزات (مانند پرینتر، اسکنر، دستگاه کپی و …) در شرکت ها و …   به یکدیگر طراحی شده است. البته  شبکه (LAN) برای یک ناحیه کوچک مانند یک ساختمان یا یک شرکت و مانند آن طراحی شده است.
  • شبکه های MAN یا Manipulate Area Network: شبکه MAN یا Manipulate Area Network یک ،-شبکه کلان شهری- می باشد.  شبکه کلان شهری (MAN)، یک شبکه کامپیوتری است که منابع کامپیوتری کاربران در یک منطقه جغرافیایی یا بزرگ‌تر از آن را به هم وصل می‌کند. منطقه تحت پوشش این شبکه می‌تواند بزرگ‌تر از منطقه تحت پوشش یک شبکه محلی (LAN) باشد. شبکه (MAN) می تواند یک شهر را به همدیگر متصل نمایید.
  • شبکه های WAN یا Wide Area Network:شبکه WAN یا Wide Area Network یک ،-شبکه جهانی- می باشد. به شبکه هایی گفته می شود که از نظر وسعت گسترده بوده و ارتباطات بین چند کشور راه برقرار می کند، مثال خوب برای این نوع از شبکه ، اینترنت می باشد. در این شبکه (WAN) به راحتی به جایی از دنیا می توانید ارتباط برقرار می کنیم.
  • شبکه های PAN یا Personal Area Network: شبکه  PAN یا Personal Area Network یک، -شبکه شخصی -می باشد.به شبکه هایی گفته می شود که که از نظر وسعت در حد 10 متر  بوده و برای برقراری ارتباط بین مثلا دو گوشی هوشمند جهت اشتراک گذاری فایل ها میباشد. یک مثال ساده از شبکه(PAN) را بلوتوث نام برد.
  • شبکه های TAN یا Tutorial Area Network: شبکه TAN یا Tutorial Area Network یک،شبکه - محدود شبکه ای - می باشد.این نوع شبکه در حد  یک شبکه خانگی بوده و بسیار کوچک می باشد و عموما دارای دو یا سه کامپیوتر می باشد که افراد برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری منابع مثلا اشتراک پرینتر برای اعضا خانواده استفاده می شود.

  • شبکه های NAN یا Neighborhood Area Network: شبکه NAN یا Neighborhood Area Networkیک،- شبکه بی سیم محلی- می باشد. که کاربران را قادر می سازد به سرعت و با هزینه بسیار کم به اینترنت  متصل شوند. یک NAN به طور کلی توسط یک فرد برای خدمت به یک خانواده یا تعدادی از همسایگان نصب می شود.

موفق باشید


آرمان اسلامی-مدرسه آنلاین دورآموز

آرمان اسلامی

برنامه نویس و علاقه مند به زبان های HTML 5 و css و Payton و Bootstrap و#C و تکنولوژی asp.net cor هستم.

آرمان اسلامی با افتخار از هنرجویان مدرسه آنلاین دورآموز می باشد.

این نوشته بر اساس تحقیقات و مطالب فراگرفته شده در در جلسات آموزشی تهیه شده است

پرسش و پاسخ
نوشته های دیگر این نویسنده

عضوی از دورآموز شو

درخواست مشاوره رایگان می باشد . فقط کافیست شماره همراه خود را ثبت نمایید تا با شما تماس بگیریم

و یا می توانید هم اکنون با شماره 09155143391تماس حاصل نمایید

دورآموزی
شو